Wednesday, November 24, 2010

Adik,g pasar jap lagi....

sedapnye tido pagi2 nie..dok tengah syok layan punye layan minpi..
tetibe jer..pek berdepek kat pipi aku nie..
dik bangun,anto mak g pejabat pos jap pastu g pasar.....
arghhhh...
tension giler pepagi dah jadi driver merangkap pembantu peribadi seorang emak..
dengan penoh kepayahan dan keyakinan diri yang teguh..aku bangon dengan penoh kecerian bersame2 angin pagi hari..
"adik ko da bangon ke belom,nie aku nak menjerit pepagi nie,ko x malu ke klu orang dengar..bangon la cepat,mak naek atas nanti x pepasal hinggap penampor nie."
rupenyer aku masih bermimpi lagi..hehehe..
"iyo mak,adik dah bangon dah nie,mak da siap ke belom??
"sebab aku dah siap menunggu la aku terjerit2 wahai anakku faizal"
owh..oke2.on the way..
maka bermula pagi itu aku menunggang motosikal ku dengan membawa muatan seorang emak dibelakangku nie dengan menguap entah berape kali tah..tak kire plak..
maka sampaila kami dua beranak di pejabat pos..
lega tak ramai org..maka urusan di pejabat pos pun berlalu dengan cepat..
"mak balik dah ke,jum la..nk sambung beradu..aicehhh.."
"jangan ngegade,anto mak g pasar jap..."
"oke memmmmmmmmmmm"
maka sekejap pun sampai la ke pasar pagi,dekat je ngan pejabat pos..
aku cakap la kat mak..
"mak adik balik dulu la.."
"rase mak dah abes bershoping sakan nanti call oke.."
alrite mak menjwab..
aku pulang la kepangkuan rumahku syurgaku...

.......................................................................................................

sejam kemudian,
akakku berkate,woiiii..amek mak kat pasar la...
alamak terlupe plak..
hahaha...
aku pun pegi la kepasar dengan muke yang sembam dan x cukop tido..
tue la memalam merayau x tentu hale,padan la..
sampai kat pasar aku lihat seorang emak dah menunggu..
tanpe aku berkate ape2 aku telah direnung tajam dahulu..
senyap sunyi tanpa berkate ape2 aku pun angkat la bakul penuh dengan sayur,buah,dan macam2 lagi..
aku pun meneruskan perjalanan pulangku ke rumah..
aku tanye la kat mak...
"banyak nye beli barang nie,nak g mane jer.."
"pasar dekat jer kot"
mak x cakap ape pun2,x kisah la...aku borak la ape2 pun ngan mak aku sepanjang perjalanan balik umah..
sampai jer kat selekoh depan umah..terserempak la ngan makcik sebelah,aku senyum je la..ngat dia nk cakap ape2 ngan mak aku sbb selalunye mmg begitu,pantang bersua ade jer cerite..
ahhh,bia la nak cakap ke tanak ke an..
sampai umah aku paggil la akak aku mbek barang..
tanpa disangka2 berlaku kejadian aneh dan pelik..
aku bertanye soklan yang aku rasekan janggal dan pelik bagiku
"weyhhh,mak mane?"
"mak kat belakang la,ape bute eah.."
"sebab xde la aku tanye sengal"
aku berpaling la ke belakang,ya ALLLAH..mak mane???
rupenyer aku tertinggal mak aku kat pasar,aku ingatkan dia dah naek moto nie sekali tadi..
rupenyer idak,boleh pulak aku tertinngal dia kat pasar sesorang..patut ringan jer moto aku bawak tadi...
hampeh kena bahan adik beradik aku...

p/s : kalau mengantuk janganla pegi pasar

No comments:

Post a Comment